گوگل ادز (google ads) سرویسی است که گوگل به شما در زمینه رشد وب سایت، بازاریابی و فروش محصولات و شناخت بیشتر شما در فضای وب کمک میکند. در این روش تبلیغات، تبلیغ دهنده عبارت مورد نظر خود را در سیستم گوگل ادز وارد میکند تا این عبارت برای کسانی که آن را جستجو میکنند، نشان داده شود. گوگل طبق شرایط و ضوابط خاصی پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان را انتخاب میکند و به کاربران نشان میدهد.
آیا استفاده از گوگل ادز مفید و کارساز است؟
در صورتی که این نوع تبلیغات به صورت هدفمند، تنظیم، مدیریت و استفاده شوند در بسیاری از کسب و کارها میتواند مفید باشد. اولین و مهمترین قدم برای شروع، استفاده از کلمه کلیدی مناسب است. اگر شما عبارت کلیدی مناسبی را انتخاب نکرده باشید، بازخورد مناسبی دریافت نخواهید کرد.
نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، هدایت درست کاربران به وب سایت و داشتن سیاست مناسب در سایت برای جذب کاربران از دیگر نکات مهم، هنگام استفاده از گوگل ادز است. اگر مطالب گفته شده به صورت هدفمند و درست انجام شود، در بسیاری از کسب و کارها این نوع تبلیغات میتواند بسیار مفید و موثر باشد.
افرادی هستند که به دلیل دانش کم یا تجربه پایین خود در گوگل ادز، استفاده از این سرویس تبلیغات گوگل را هزینه بر دانسته و به آن اعتقادی ندارند. اگر با فرد متخصصی در این زمینه آشنایی ندارید ما با تبلیغات گوگل در اصفهان، به شما کمک خواهیم کرد.
چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟
در حالت کلی دو نوع بازدیدکننده برای سایت وجود دارد. بازدیدکنندگانی که سایت شما را با استفاده از جستجو و گشت و گذار و به دلیل سئوی سایت، شما را پیدا کردهاند و بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادز وارد سایت شما شدهاند. این دو رفتار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.
افرادی که با توجه به سئو سایت شما وارد شدهاند معمولاً به دنبال اطلاعات میگردند ولی افرادی که از طریق تبلیغات وارد میشوند این را میدانند که بر روی تبلیغات کلیک کردهاند و به دنبال خرید محصول یا خدمات مورد نیاز خود میگردند. بنابراین شما به بازدیدکنندگان معمولی نیاز ندارید، بلکه افرادی را میخواهید که به صورت خاص وارد سایت شما شدهاند.
هزینه تبلیغات گوگل ادز چگونه است؟
ایجاد اکانت گوگل ادز و نمایش تبلیغات در گوگل رایگان است و شما هیچ هزینهای را پرداخت نمیکنید. فقط شما باید به ازای هر کلیک بر روی وب سایت مبلغی را پرداخت کنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) بستگی به کلمه کلیدی و رقبای شما دارد. اگر میزان سود رقبا در این کلمه بیشتر باشد، مبلغ بالاتری را به مزایده میگذارند. شما برای برنده شدن این مزایده باید مبلغ بیشتری را نسبت به رقبا، به گوگل پیشنهاد دهید.
مزایدههای گوگل چندبار تکرار میشوند؟
روزانه میلیونها نفر در موتور جستجوی گوگل سرچ میکنند. با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام میشود، میتوان گفت شرکت گوگل میلیونها مزایده در یک ماه برگزار میکند. در نتیجه این مزایدهها افراد تبلیغات خود را به گوگل میسپارند و گوگل از این راه کسب درآمد هنگفتی انجام میدهد.
با تعدادی از اصطلاحات در این نوع تبلیغات آشنا شوید
حداکثر هزینه به ازای هر کلیک چیست و چگونه تعیین میشود؟
حداکثر هزینه به ازای هر کلیک (Max CPC)، بیشترین هزینهای است که تبلیغ کننده حاضر است برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود با عبارت کلیدی مشخص شده بپردازد. این مقدار بر اساس رقابتی بودن عبارت کلیدی و مبلغ پیشنهادی رقبا تعیین میشود.
امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟
امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل تعیین میشود. این امتیاز بر اساس ارتباط داشتن و مفید بودن تبلیغ برای کاربران انتخاب میشود. موارد تاثیرگذار بر امتیاز کیفیت عبارتند از: نرخ کلیک (CTR) یا همان نسبت کلیک به نمایش تبلیغ و مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه تبلیغ شده است.
امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینههای شما میشود.
رتبه تبلیغ درگوگل چیست؟
رتبه تبلیغ (Ad position) به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل گفته میشود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین میشود.
چرا تبلیغات در گوگل ادز مهم است؟
سرچ در گوگل
گوگل محبوبترین موتور جستجو در دنیا به حساب میآید. به طور میانگین روزانه بیشتر از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام میگیرد.
بازدهی بیشتر
استفاده از گوگل ادز باعث میشود سایت شما نسبت به دیگر رقبا در جایگاه بهتری دیده شود. حدود 70 درصد از خرید مشتریان در سایتهایی انجام میشود که در جایگاههای بالاتری در گوگل دیده میشوند.