[vc_row][vc_column][vc_column_text]
ایمیل مارکتینگ
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای یک دیجیتال مارکتر است که از اهمیت ویژهای برخوردار است. از زمان معرفی اینترنت تا به امروز ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده است. به عمل ارسال ایمیلهای تجاری به افرادی که در حال حاظر مشتری فعال شما هستند ایمیل مارکتینگ گفته میشود.
4 استراتژی مهم در بازاریابی ایمیلی
داشتن استراتژی یکی از مهمترین وظایف یک دیجیتال مارکتر است. استراتژی بازاریابی ایمیلی به شما کمک میکند در ایمیل مارکتینگ قویتر عمل کنید، بتوانید محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید و نرخ بازگشت سرمایه خود را به بیشترین میزان ممکن برسانید.
1) کوتاه بودن عنوان ایمیل
آنچه در طراحی تیتر مهم است استفاده از فراخوان عمل (Call To Action) به درستی که باعث ایجاد تعامل کاربر میشود. طبق تحقیقات انجام شده در میلیونها ایمیل فرستاده شده و گزارشات دریافتی آن، افزایش نرخ باز شدن ایمیلها هیچ ربطی به طول متن و تعداد کارکترهای آن ندارد.
2) تنظیم موبایل
بیشتر از نیمی از افراد ایمیلها را در گوشی خود چک میکنند. شما باید ایمیلها را به گونهای تنظیم کنید تا به مخاطبین شما بعد از باز کردن ایمیل احساس خوبی منتقل شود. چند مورد که میتوانید با آن ایمیلهای خود را بهینه کنید.
- از فونتی استفاده کنید که سایز مناسب همراه خوانایی راحتی را داشته باشد.
- ایمیلهای خود را به صورت تک ستونی بنویسید به این صورت راحتتر خوانده میشوند.
- دکمه فراخوان عمل را بگونهای تعریف کنید تا به راحتی قابل استفاده باشد.
3) لیست مخاطب خریداری نکنید
لیست مخاطب که در اختیارتان قرار داده میشود چه پولی چه رایگان، بهتر است از آنها استفاده نکنید. هنگامی ایمیل بدون اجازه مخاطب برایش فرستاده شود جدا از اینکه اسپم به حساب میآید باعث نارضایتی کاربر و دید منفی نسبت به شما میشود.
بهترین راه برای درست کردن و اضافه کردن لیست مخاطب در ایمیل مارکتینگ استفاده از محتواست. باید سعی کنید در زمینه تجاری خود محتوای محتوای با کیفیتی را تولید کنید. محتوای جذاب موجب میشود کاربر را به سمت شما بکشاند و باعث میشود خواننده مطلب بیشتری را در این خصوص بخواهد. اینجا بهترین فرصت است که شما میتوانید کاربر را به سمت خبرنامه بکشانید و ایمیل او را بدست آورید.
4) محتوای تعاملی ایجاد کنید
یکی از روش هایی که می تواند بازی سازی بسیار خوبی در متن ایمیل ایجاد نماید، ایجاد محتوای تعاملی است. در این روش میتوانید سوالی را مطرح کنید و چهار گزینه برایش انتخاب کنید. میتوانید هنگامی که پاسخ به شما داده شد میتوانید برای پاسخ جامعتر، مخاطب را به وب سایت خود هدایت کنید.
مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ
در سالهای اخیر بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی آنلاین شناخته شده است. در مشاوره دیجیتال مارکتینگ در این راه به شما کمک خواهیم کرد و در ادامه به مزایا و معایب این ابزار مهم میپردازیم.
مزایا
1) سریع و ارزان: ایمیل مارکتینگ به طور قابل توجهی نسب به دیگر روشهای بازاریابی ارزان و همچنین سریع است. شما تنها به یک ایمیل و یک لیست مخاطب نیاز دارید.
2) بدون محدودیت: این ابزار بسیار انعطاف پذیر است و میتوانیم هر نوع محتوای ویدیویی، گیف، متن، عکس، فایل را ارسال کنید.
3) هدف گیری مستقیم: ایمیل مارکتینگ این اجازه را به شما میدهد پیام هدف گیری شده یا حتی پیام شخصی سازی شده را ارسال کنید. به طور مثال شخصی در یک تور گردشگری شرکت کرده است. بازاریاب با توجه به اینکه از علاقه شخص نسبت به این تور با خبر است میتوانید یک ایمیل حاوی کد تخفیف برای او بفرستد. این در حالی است که کانالهای دیگر بازاریابی تبلیغات خود را به گروهی ارائه میکنند که درصد زیادی از افراد علاقهای به این محصول پیشنهادی ندارند.
معایب
1) امکان اسپم شدن: ارسال بیش از حد ایمیلهای تبلیغاتی یا ایمیلهایی با محتوای بدون ارتباط با مشترکین، موجب آزردگی مخاطبین شما میشود و ممکن است ایمیلهای شما را به عنوان اسپم اضافه کنند. این موضوع موجب تخریب وجهه سازمان شما و کاهش اعتبار کسب و کار شما میشود.
2) مشکلات مربوط به طراحی: یکی از بزرگترین معایب بازاریابی ایمیلی، نمایش محتوا در دستگاههای کاربران مختلف متفاوت است. این موضوع برخی را مجاب میکند که از پیامهای متنی استفاده کنند که اکثر مواقع جذاب نیست. طراحی یک ایمیل جذاب و حرفهای که در تمامی نمایشگرها به درستی نشان داده شود واقعاً کار سختی است.
[/vc_column_text][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content” css=”.vc_custom_1582475381219{background-color: #f6f6f6 !important;}”][vc_column][vc_column_text]با توجه به مزایا و معایب گفته شده در ایمیل مارکتینگ شما ترجیح میدهید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید یا بازاریابی ایمیلی را فعالیتی سخت و بیهوده میدانید؟ ما با آموزش دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ایمیل مارکتینگ را به صورت حرفهای به شما آموزش میدهیم و به پیشرفت هدفمند کسب و کار شما کمک خواهیم کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]