مرتضی شیری

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

امروزه روند دیجیتالی شدن کسب و کارها روز به روز سرعت می گیرد. اخیرا حتی کسب و کارهای سنتی نیز با راه اندازی وب سایت سعی در حضور در دنیای دیجیتال دارند. این موضوع باعث شده تا صاحبان مشاغل بیشتر از اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ آگاه شوند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ می تواند خدمات زیادی را به شما ارائه دهد تا در کمترین زمان به بهره وری به مراتب بالاتر از روش های سنتی برسید.

وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تحلیل کسب و کار و بازار هدف با توجه به زمان و بودجه بهترین روش بازاریابی اینترنتی و آنلاین را برای دستیابی به اهداف ارائه می دهد. بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی با هدف جذب مشتری آنلاین و افزایش فروش سازمانی از دیگر وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. اما تمرکز اصلی مشاوره دیجیتال مارکتینگ بر روی نوع سازمان، نیازها و اهداف کسب و کار است.

پیشنهادی: مشاوره کسب و کار

  • تسلط کامل بر مباحث دیجیتال مارکتینگ
  • انتخاب بهترین استراتژی برای ورود به بازار کسب و کار های اینترنتی
  • شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار
  • ایجاد فرصت های جدیدی برای کسب و کار
  • مدیریت فرایند تبلیغات
  • مدیریت فرایند برندسازی
  • مدیریت فرایند سئو
  • مدیریت فرایند تولید محتوا
  • تهیه یک طرح جامع دیجیتال مارکتینگ
  • تجزیه و تحلیل دقیق و گزارش عملکرد سایت
  • تجزیه و تحلیل عوامل حفظ مخاطب در سایت
  • تجزیه و تحلیل ساختار سایت و سرعت
  • مدیریت بازاریابی ویدئویی
  • مدیریت بازاریابی صوتی (پادکست)
  • ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • مدیریت ایمیل مارکتینگ
  • برنامه ریزی کمپین های دیجیتال مارکتینگ
  • اجرای برنامه بازاریابی پیامکی
  • ایجاد یک برنامه جامع تبلیغات آنلاین
  • تجزیه و تحلیل ورودی های وب سایت و جذب مشتری در فضای مجازی
  • تشکیل یک باشگاه مشتریان آنلاین
  • کنترل و بررسی فاکتورهای اعتبار سنجی سایت
  • برنامه ریزی گزارش تبلیغات، گوگل ادوردز و…
  • بهبود تعامل مشتری از طریق رسانه های اجتماعی
  • ارائه محتوای خوب برای مخاطبان
  • ایجاد برنامه ای برای اعمال سئو
  • طراحی و اجرای صفحات فرود جذاب
  • تجزیه و تحلیل و سنجش موفقیت سازمان در دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال.

پیشنهادی: مشاوره تبلیغات

هدف استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ

  • افزایش تعداد مشتریان
  • تعیین اهداف جدید
  • برنامه ریزی بلند مدت برای دستیابی به اهداف
  • تحلیل کسب و کار در پیشبرد اهداف
  • افزایش روابط با مشتری
  • شناسایی فعالیت رقبا

تمامی فعالیت ها و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ باید در راستای هدف اصلی شرکت انجام شود. به همین دلیل است که توانایی تعیین اهداف مناسب که برای مشاغل قابل دستیابی است بسیار مهم است. در شرایطی که مشاور دیجیتال مارکتینگ تجربه و تخصص لازم را ندارد، با تعیین اهداف غیرواقعی و دور از دسترس، علاوه بر شکست صاحبان مشاغل در دستیابی به اهداف سازمانی، موجب نارضایتی مشتریان نیز می شود. به همین دلیل انتخاب اهداف هوشمند دیجیتال توسط مشاور بازاریابی دیجیتال ضروری تلقی می شود.

پیشنهادی: مشاوره برندینگ

ویژگی های مشاوره دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

درک تمایز بین استراتژی و تاکتیک

یکی از نکات مهم هر مشاور بازاریابی دیجیتال، درک تفاوت بین استراتژی و تاکتیک است. استراتژی یک برنامه اقدام جامع برای دستیابی به اهداف سازمانی خاص است، در حالی که تاکتیک ها اقدامات خاص و زیر مجموعه های استراتژی هستند.

شنونده خوب

یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید شنونده خوبی باشد تا نیازهای کسب و کار را درک کند. ماهیت منحصربه‌فرد کسب‌وکارها به آن‌ها اجازه می‌دهد زمان و توجه خود را صرف تجزیه و تحلیل مسائل کنند.

تصمیم هوشمندانه

یکی دیگر از وظایف مهم و حیاتی مشاور دیجیتال مارکتینگ، جمع آوری اطلاعات، سازماندهی آن، تجزیه و تحلیل داده ها و در نهایت ارائه پیشنهادات و تصمیمات مناسب برای دستیابی به اهداف شرکت، اولویت بندی وظایف و تعیین وظایف هر یک از افراد سازمان است.

مهارت های رهبری

مهارت های رهبری و ارتباط با مشتریان و افراد سازمان یکی از ویژگی های مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. هیچ شرکتی علاقه ای به همکاری با مشاور بازاریابی دیجیتال غیرحرفه ای ندارد.

پیشنهادی: بیزینس کوچینگ

چگونه بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

  • تخصص مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ ممکن است در یک یا چند زمینه مختلف تخصص داشته باشد.
  • هنگام شروع یک مشارکت، مطمئن شوید که تخصص و تجربه مشاور سازمان شما با اهداف تجاری شما مطابقت دارد.
  • خدمات مورد نیاز سازمان خود را بررسی کنید.
  • برای انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ، فهرستی از مشاوران را با توجه به بودجه و محدودیت های سازمان تهیه کنید.
  • از لیست مشاوران، بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که خدمات مورد نیاز شما را ارائه دهد.
  • بودجه سازمان را در نظر بگیرید.
  • یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مشاوره دیجیتال مارکتینگ، میزان هزینه مشاوره یا هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و توافق قیمت آن است.
  • رزومه و تجربیات موفق مشاور را بررسی کنید.
  • افراد موفق سابقه قوی در انتخاب مشاور بازاریابی دیجیتال دارند.
  • مطمئناً پروژه های مشاوره موفق می تواند اعتماد صاحبان مشاغل را جلب کند.
  • نظر دیگران را در مورد مشاور بازاریابی دیجیتال جویا شوید.
  • نظرات و توضیحات دیگران را در مورد کاندیدای مشاوره بازاریابی دیجیتال سازمان خود بخوانید. از این طریق می توانید از خطرات و مشکلات احتمالی مشاور خود مطلع شوید.
  • به دنبال یک فرد معتبر باشید.
  • در مورد اعتبار یک مشاور بازاریابی دیجیتال تحقیق کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:
  1. تجربه و سابقه کار
  2. جوایز و تحصیلات
  3. گواهینامه ها و دوره ها
  4. رزومه موفق
  • ارزش ها و روحیه کار تیمی مشاور را بررسی کنید.
  • سازمان به یک مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارد که بتواند با تیم داخلی سازمان برای دستیابی به اهداف تجاری همکاری کند.
  • کار تیمی در آموزش کارکنان بازاریابی نیز موثر خواهد بود.

دلایل اصلی که باید با مشاور بازاریابی محتوا مشورت کنید!

  • زمانی که استراتژی بازاریابی محتوا برای پیاده سازی ندارید.
  • پس از اجرای استراتژی های پیشنهادی، نتیجه مطلوبی برای شما حاصل نشده است.
  • شما بودجه و سرمایه کافی برای استخدام یک تیم تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال حرفه ای تمام وقت ندارید.