مرتضی شیری

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ که این روزها بیشتر آن را می شنوید، یکی از بهترین راه ها برای افزایش درآمد و رشد در زمینه کسب و کار آنلاین و حتی آفلاین (به کمک تبلیغاتی مانند بیلبورد) است. دیجیتال مارکتینگ اصول و مبانی خاص خود را دارد، شما باید در آموزش دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی است که ما برای کسب و کار خود در فضای دیجیتال انجام می دهیم. فضای دیجیتال می تواند شامل سی دی، فلش مموری و سایر لوازم دیجیتالی بوده که کسب و کار شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد. نمی توان گفت دیجیتال مارکتینگ به چند آموزش محدود می شود و پس از گذراندن این مراحل می توانید دیجیتال مارکتینگ انجام دهید زیرا ممکن است هر روز علم جدیدی به آن اضافه شود. اما ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه بازاریابی دیجیتال را شروع کنید.

از نظر ما، دیجیتال مارکتینگ مهارت سودآور کردن مشاغل است. یعنی مهارت ها و دانشی را کسب خواهید کرد که با آن برای کسب و کارها برنامه ریزی می کنید و سود می برید و این به توانایی و تخصص شما تبدیل می شود. این تخصص شگفت انگیز و یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری است. آمار ارائه شده توسط یک سایت مرجع که درآمد دیجیتال مارکتینگ ها را نشان می دهد، نشان می دهد: درآمد متخصص دیجیتال مارکتینگ که تجربه کافی را ندارد 40000 دلار در سال است. دیجیتال مارکتر که 5 تا 9 سال تجربه دارد، سالانه 55000 دلار درآمد دارد. فردی که یک مدیر بازاریابی دیجیتال با 10 سال تجربه است به طور متوسط ​​97000 دلار در سال درآمد دارد و شخصی که دیجیتال مارکتینگ را به صورت رایگان انجام می دهد بین 50 تا 200 دلار در ساعت درآمد خواهد داشت.

البته در کشور ما اینطور نیست. اما ما تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم که می توانید از آنها برای نزدیک شدن به این درآمدها در عرصه دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ علاوه بر مزایای رایگان بودن، چشمان شما را به سمت کسب و کارهای اطرافتان باز می کند و به رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد. علاوه بر شخصیتی که با یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای خود فراهم می کنید، می توانید با استفاده از بازاریابی دیجیتال در زندگی خود، مرزهای موفقیت را پشت سر بگذارید.

مزیت های بازاریابی اینترنتی

یکی از این مزایا هزینه کم است. مزیت دوم حضور بسیار فعال مشتریان در فضای اینترنت بوده که روز به روز در حال افزایش است. اگر از بهترین بازاریاب های دنیا بپرسید که چرا اینترنت را ابزاری قدرتمند می نامند، آنها پاسخ خواهند داد که چون مشتریان آنلاین هستند و ما باید همان جایی باشیم که مشتریان هستند.

سومین مزیت بازاریابی اینترنتی این است که وقتی یک کسب و کار اینترنتی دارید می توانید با یک وب سایت دو زبانه به بازار جهانی دسترسی داشته باشید. این بازار وسیع فقط در اینترنت است که این امکانات و قابلیت ها را به شما می دهد و مزیت چهارم جذابیت فوق العاده این شغل است. از آنجا که همه کسب و کارها می خواهند سودآور باشند و فروش را افزایش دهند، بنابراین به بازاریابی نیاز دارند و شما می توانید آنها را به آنجا برسانید. مزیت بعدی در آموزش بازاریابی دیجیتال این است که در دیجیتال مارکتینگ می توانیم توسعه سریع داشته باشیم، یعنی چگونه؟ زمانی که کار با ابزارهای دیجیتال را به طور کامل یاد گرفتید، می توانید از پول خود نهایت استفاده را ببرید. هرچه این ارزش بیشتر باشد، سریعتر می توانید یک تجارت را رشد دهید.

مزیت بعدی قدرت تاثیرگذاری سریع است. به عبارت دیگر در دنیای اینترنت می توان با کمی کار و کمی فعالیت نتیجه بزرگ تری نسبت به فضای واقعی ایجاد کرد. برای مثال ساده، اگر یک صفحه تجاری در اینستاگرام دارید و می‌خواهید محصولات خود را بفروشید می توانید این کار را در یک ویدیو انجام دهید و وقتی کاربر آن را می بیند، محصول را از شما خریداری می کند. این ویدیو بارها توسط افراد مختلف قابل مشاهده است تا فروش شما نسبت به فضای واقعی افزایش چشمگیری پیدا کند.

شما می توانید به بازاریابی دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. وقتی بتوانید در این زمینه خوب عمل کنید، دیگر پول خود را در سهام، طلا، املاک و غیره سرمایه گذاری نمی کنید. زیرا می بینید که سوددهی در این زمینه بسیار چشمگیر است. مثلا می توانید با کسب و کارهای مختلف کار کرده یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید، سرمایه ای را که دارید در این کسب و کار سرمایه گذاری می کنید و آن را چند برابر خواهید کرد. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics، پنل Google Ads یا سایر ابزارها به شما این امکان را می دهد که به راحتی داده ها را تجزیه و تحلیل کنید. اما در زندگی واقعی نمی توانید به راحتی این آمار را داشته باشید.

نقش آموزش دیجیتال مارکتینگ در آینده کسب و کارها

اگرچه سایر بازاریابی های آفلاین یا فیزیکی نسبت به دیجیتال مارکتینگ اثربخشی کمتری دارند، اما هر کسب و کاری نیاز به استفاده از دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزاری برای برندسازی و فروش بیشتر داشته و دلیل این تغییر استراتژی این است که امروزه جامعه و افراد برندها انتظار حضور در بازار را دارند. البته نکته جالب در این مورد این است که هزینه ای که برای کسب و کار دیجیتال مارکتینگ خود می پردازید بسیار کمتر از هزینه ای است که برای تبلیغات و بازاریابی آفلاین صرف می کنید و از طرفی نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. در ادامه نکات زیادی وجود دارد که نشان می دهد دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در آینده کسب و کارها خواهد داشت.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

یکی از مواردی که باید در مورد بازاریابی دیجیتال از آن آگاه باشید، اهمیت بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و نقش مهمی در مسیر شغلی و رونق کسب و کار شما دارد. همچنین دیجیتال مارکتینگ یکی از کسب و کارهای جدید و پردرآمد در ایران و جهان است. در ادامه به این سوال که چرا دیجیتال مارکتینگ و اهمیت دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد پاسخ داده می شود.

مقرون به صرفه بودن بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر روش های بازاریابی است. هزینه کارهای مختلف بازاریابی بسته به کاری که انجام می دهید متفاوت است. اما به طور کلی هزینه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر انواع بازاریابی کمتر است. مقرون به صرفه بودن یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی دیجیتال است.

بنابراین استفاده از روش های بازاریابی آنلاین بسیار مقرون به صرفه بوده و زمینه بازگشت سرمایه شما را نیز فراهم می کند. چرا که مثلا برای اجرای یک کمپین نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. در مقایسه با برخی روش‌های سنتی که به کسب و کار شما اجازه رشد می‌دهد، اجرای کمپین تبلیغاتی PPC یا کمپین تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی هزینه زیادی ندارد. به گفته گوگل، شرکت هایی که از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند، 2.8 برابر رشد درآمد و آینده طلایی روشن تری دارند.

دسترسی آسان به مردم

با رشد اینترنت، افراد بیشتری وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند. امروزه بیش از 7.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند. جستجوی اطلاعات، کاوش در شبکه های اجتماعی و خرید آنلاین محصولات به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. به عنوان مثال، اگر بخواهیم یک خانم 24 تا 26 ساله را که به جواهرات مد علاقه دارد و در بمبئی زندگی می کند و به تازگی نامزد کرده است را هدف قرار دهیم، می توانیم دقیقاً او را با بازاریابی دیجیتال هدف قرار دهیم. این جذابیت دیجیتال مارکتینگ است، ما می توانیم دقیقاً افرادی را که می خواهیم هدف قرار دهیم.

بسیاری از مشتریان شما آنلاین هستند و این اهمیت بازاریابی دیجیتال را برجسته می کند. آنها در حال مرور وب بوده و به دنبال محصولات یا خدماتی مانند خدمات و محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید. اگر به صورت آنلاین فعالیت نکنید، این بخش از مشتریان خود را از دست خواهید داد و از رقبای خود عقب خواهید ماند. شما همچنین می توانید محصولات دیجیتال را با بازاریابی دیجیتال بفروشید زیرا رقبای شما به صورت آنلاین نیز فعال هستند!

اگر هنوز در این فکر هستید که چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد، پاسخ دیگر من این است که رقبای شما از این روش بازاریابی استفاده می کنند! بسیاری از رقبای شما در حال حاضر از مزایای کامل بازاریابی دیجیتال برای تجارت خود بهره می برند. آنها حساب های رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کرده اند، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو طراحی کرده اند و برای اهداف خود تبلیغات کلیکی انجام داده اند. این خود یکی از دلایل مهمی است که اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال را برای شما روشن می کند. اگر می خواهید تجارت شما با دیگران رقابت کند، نباید از چیزهایی که رقبای شما را سودآور می کند غافل شوید. برای رقابت با رقبا، باید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

بسیاری از مردم به تلفن همراه دسترسی دارند

امروزه بسیاری از مردم گوشی های هوشمند دارند و از تلفن همراه خود برای به روز بودن از اخبار، رسانه های اجتماعی و فعالیت های بی شمار دیگر استفاده می کنند. همچنین بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در ایران از رونق خاصی برخوردار است. آموزش دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا در حین انجام این کار و با تبلیغات در فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی متنی و در شبکه های اجتماعی، محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از مردم هر روزه دسترسی داشته باشید. از تلفن همراه خود برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال مختص یک مکان نیست

ورود به یک منطقه جغرافیایی جدید و تبلیغات در آن به کمک بازاریابی سنتی کاری زمان بر و اعصاب خردکن است. اما دیجیتال مارکتینگ به ما کمک می کند تا حوزه های جدید را بدون هیچ مانعی و در کمترین زمان ممکن پوشش دهیم. فقط شهر مورد علاقه خود را وارد کرده یا شعاع یک شهر خاص را انتخاب کنید. شما در دسترسی و نوع مخاطب انعطاف پذیر هستید. شما می توانید در کمترین زمان کمپین راه اندازی کرده و تبلیغات خود را در شهر و مکان شروع کنید.

انعطاف در انتخاب بستر بازاریابی و روش تبلیغات

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و پست های رسانه های اجتماعی. بنابراین با یادگیری نحوه بازاریابی خلاقانه آنلاین، طیف وسیعی از امکانات برای استراتژی های تبلیغاتی خود خواهید داشت. با آموزش دیجیتال مارکتینگ، شما همچنین می توانید آزمون و خطا و نتایج فعالیت های بازاریابی خود را ارزیابی و عملکرد ضعیف خود را از استراتژی بازاریابی خود متوقف کنید.

مخاطبان کسب و کار خود را گسترش دهید

بسیاری از مصرف کنندگان تقریباً تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که این افراد را جذب کرده و در نتیجه مشتریان شرکت خود را افزایش دهید. شما می توانید با کلیک بر روی تبلیغات گوگل و راه اندازی کمپین های برندینگ و افزایش آگاهی عمومی از برند خود، آگاهی از برند خود را افزایش و فروش خود را افزایش دهید. مشتریان به احتمال زیاد با محتوای بازاریابی که دارای چندین نوع محتوا است و با محتوای متنوعی از جمله تصاویر، کلیپ های ویدیویی و کلیپ های صوتی درگیر می شوند. گنجاندن انواع مختلف محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر از انواع دیگر بازاریابی است.

توانایی تعامل با مشتری

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مشتریانی که محتوای شما را می بینند ارتباط برقرار کنید، به خصوص از طریق و پیام هایی که آنها در زیر پست های رسانه های اجتماعی با شما به اشتراک گذاشته اند. این به مشتریان شما ثابت می کند که به آنچه می گویند و فکر می کنند اهمیت می دهید و مورد احترام و رضایت قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از مزایای این تعامل این است که اطلاعات مفید زیادی در مورد مخاطبان و دیدگاه آنها در مورد محصولات و خدماتشان به شما می دهد.

امکان ردیابی و اندازه گیری اثرات تبلیغات شما بر مشتریان

بازاریابی دیجیتال علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان، به شما این امکان را می‌دهد که واکنش‌های آنها را نسبت به تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی خود نظارت کنید. شما می توانید ببینید که چه تبلیغات و چه نوع محتوایی را کمی قبل از خرید آنها مشاهده کرده اید. این مزیت به شما امکان می دهد بدانید کدام یک از روش های بازاریابی شما موثرتر است و به شما امکان می دهد استراتژی خود را اصلاح و بهبود بخشید.

توانایی رقابت با شرکت های بزرگتر

رقابت سخت ترین بخش اداره یک کسب و کار است. شرکت های بزرگتر به دلیل داشتن برند قوی و شهرت زیاد به طور خودکار اعتماد مردم را به خود جلب کرده اند، بنابراین رقابت با آنها کار ساده ای نیست. اما با بازاریابی دیجیتال، شانس زیادی برای رقابت با آنها دارید. روش های مختلف دیجیتال کارکتینگ مانند سئو و تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) فرصت رقابت و ورود به بازی را برای شما فراهم می کند.

با سئو و بهینه سازی سایت خود و با هزینه کم برای آن می توانید سایت خود را به رتبه های برتر در نتایج گوگل برسانید و به راحتی در صفحه اول نتایج گوگل با شرکت های بزرگ رقابت کنید. این ممکن است در دنیای واقعی بسیار پرهزینه، دشوار یا حتی غیرممکن باشد. همچنین در تبلیغات ppc گوگل تبلیغات را بر اساس کیفیت تبلیغات سایت ها رتبه بندی می کند. حتی اگر شرکتی دو برابر هزینه پیشنهادی شما برای هر کلیک روی کلمه کلیدی مشابه کسب و کار شما ارائه دهد، تضمینی برای رتبه بالاتر برای آن نیست و کیفیت و ارتباط تبلیغ با محتوای داخل سایت، رتبه بندی را تعیین می کند.

همچنین می توانید از طریق آموزش سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ از طریق راه هایی مانند سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو برای ثروتمند شدن و موفقیت قدم بردارید، دوره آموزشی سئو می تواند دوره بسیار مفیدی برای شما باشد. به غیر از سئو، گوگل ادز یا گوگل ادوردز یکی دیگر از راه های پیشرفت در بازاریابی دیجیتال است که در آن می توانید محصولات یا خدمات خود را در کمترین زمان در گوگل بفروشید. بازاریابی و تبلیغات گوگل در خدمت شما هستند. بنابراین می توانید با پیشی گرفتن از شرکت هایی که بودجه زیادی دارند و پول زیادی را صرف تبلیغات کلیکی خود می کنند، کیفیت کار خود را افزایش دهید.

در نتیجه، این بازاریابی فرصت هایی را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​فراهم می کند تا با شرکت های بزرگتر رقابت کنند. بنابراین اگر بتوانید محتوایی ایجاد کنید که بیشتر از رقبای سازمانی خود با کلمات کلیدی انتخابی شما مرتبط باشد، هیچ مقداری باعث نمی شود رتبه سایت رقبای شما بالاتر از شما باشد. پاسخ به این سوال که چرا دیجیتال مارکتینگ؟ این است که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما فرصتی عالی برای رقابت با شرکت های بزرگتر برای به دست آوردن جایگاه ویژه ای برای تبلیغات و جذب مشتری خواهد بود.

شما می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

توانایی شناسایی بهتر مخاطبان خود یکی از واضح ترین دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال است. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید مخاطبان خود را با دقت بیشتری نسبت به روش های سنتی هدف قرار دهید. شما می توانید اطلاعات مهمی در مورد مخاطبان خود به دست آورید و از آن برای شکل دادن به کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. این کار دسترسی شما را به افرادی که محصول یا خدمات شما را می خواهند آسان تر می کند.

به عنوان مثال مشتریان شما خانم های جوان بین 20 تا 40 سال هستند که به نوع خاصی از مانتو علاقه دارند و از نظر مالی در حد متوسط ​​هستند و شما سعی می کنید در شبکه های اجتماعی به مشتریان هدف خود برسید تا به آنها دسترسی پیدا کنید و کاری کنید که از برند شما خرید کند. اگر می خواهید دقیقاً این ویژگی ها را هدف قرار دهید، می توانید به راحتی این اطلاعات را برای کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی خود تنظیم کنید. این تضمین می کند که فقط افراد مرتبط آگهی شما را ببینند. زمانی که بتوانید مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید، با تبلیغات خود نتایج بهتری خواهید گرفت و به مشتریان بیشتری که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند دسترسی خواهید داشت.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتری در بازاریابی دیجیتال

تاکنون اطلاعاتی در مورد این سوال که چرا دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید و چرا به آموزش دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید دریافت کرده اید. پاسخ دیگر به این سوال که چرا بازاریابی دیجیتال، تحلیل رفتار کاربر است. جدای از اثربخشی هزینه، تجزیه و تحلیل داده ها بهترین مزیت بازاریابی دیجیتال است. در واقع می توان دید که برخلاف بازاریابی سنتی که کدام کانال به ما چقدر فروش داشته است، بازاریابی سنتی بیشترین ضعف را در این زمینه دارد و به نظر می رسد که در تاریکی حرکت می کنیم.

بازاریابی دیجیتال به اندازه گیری هر کلیک و به شناسایی رفتار مشتریان کمک می کند تا یک الگوی خرید خوب برای مشتریان ارائه دهد. همچنین به ما کمک می کند تا اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان هدف خود ارائه دهیم تا بتوانیم تبلیغات بسیار هدفمند انجام دهیم. حجم داده هایی که می توانیم با کمک بازاریابی دیجیتال جمع آوری کنیم بسیار ارزشمند است.

کمپین های خود را ارزیابی و آنها را بهینه کنید

یکی دیگر از اهمیت های دیجیتال مارکتینگ این است که به راحتی می توانید کمپین های خود را تحلیل و نظارت کنید. وقتی برای انجام کارتان وقت و هزینه می کنید، انتظار دارید از آن نتیجه بگیرید و نتایج را ارزیابی کنید. چرا باید آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان را فرا بگیرید؟ دیجیتال مارکتینگ ردیابی کمپین های خود را برای شما آسان کرده که به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشید و نتایج بهتری بگیرید.

اما وقتی از روش های سنتی استفاده می کنید، درک نتایج کمپین خود بسیار چالش برانگیز است. اگر یک تبلیغ تلویزیونی پخش می کنید، ممکن است مجبور شوید از همه کسانی که وارد فروشگاه می شوند بپرسید که انگیزه آنها برای خرید محصول یا خدمات شما چیست. این بسیار وقت گیر است و می تواند برای افرادی که از محصولات کسب و کار شما بازدید می کنند آزار دهنده باشد. با دیجیتال مارکتینگ نیازی نیست نگران آزار مخاطبان خود باشید و هر کمپینی که اجرا می کنید قابل ارزیابی است. شما به راحتی می توانید ROI یک کمپین و سایر معیارها را بررسی کنید تا ببینید آیا نتایج ارزشمندی برای کسب و کار شما به همراه داشته است یا خیر.

در کمپین های تبلیغاتی دیجیتال، می توانید معیارهایی مانند بازدید از تبلیغات، تعداد کلیک ها، تعداد لایک ها، اشتراک گذاری محتوا، نظرات، نرخ تبدیل و موارد دیگر را ببینید و تاثیر تبلیغات خود را بر روی مخاطبان خود بررسی کنید. زمانی که می توانید، عملکرد کمپین خود را ارزیابی کنید، می توانید به راحتی آن را تنظیم کرده و تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید. زمانی که یک کمپین تبلیغاتی سنتی اجرا می کنید، معمولاً تا زمانی که کمپین به پایان نرسیده، نمی توانید هیچ تغییری ایجاد کنید و نتایج فقط برای کمپین بعدی مناسب است و این باعث می شود که احساس کنید زمان و هزینه خود را از دست داده اید. اما با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید نتایج کمپین خود را زیر نظر داشته باشید و ببینید که آیا موفق می‌شود یا بهبود می‌یابد. بنابراین اگر کمپین های شما نیاز به بهبود دارند، می توانید فوراً تغییراتی در آنها ایجاد کرده و آنها را مرحله به مرحله اجرا کنید. زمانی که بتوانید تغییرات را در کمپین خود ایجاد کنید، به شما این امکان را می دهد که از کمپین خود نهایت استفاده را ببرید و بودجه خود را عاقلانه تر خرج کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

اگر نوجوانی هستید که به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید فکر می‌کنید یا حتی نمی‌دانید چه کسب‌وکاری را شروع کنید، یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می‌تواند راهنمای خوبی برای شروع فعالیت‌های اجتماعی و تجاری شما باشد.

در آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان مانند سایر آموزش ها باید در کنار آموزش فعال باشید. فعالیت به معنای فعالیت بدنی نیست، بلکه اجرای آموزش در محیطی واقعی و با کمک ابزارهای مربوطه یکی از شرایط یادگیری دیجیتال مارکتینگ است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. در ایران علاوه بر اینکه دیجیتال مارکتینگ روز به روز جا افتاده است، با آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می توانید آینده شغلی خود را تضمین و راه موفقیت را هموار کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان یک نعمت است و باید یاد بگیرید که چگونه مسیر موفقیت را طی کنید.

مزایای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

مزایای یادگیری یک دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ می تواند در آینده از بسیاری جهات که در بازاریابی دیجیتال دنبال می کنید برای شما مفید باشد. اگر صاحب کسب و کار هستید و می خواهید با مفاهیم آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ به اصول کسب و کار خود جهشی تازه در دنیای دیجیتال مارکتینگ بدهید، در واقع این دسته از آموزش های رایگان در این مسیر و در نهایت به شما کمک می کند از نتایج کسب و کار خود شگفت زده شوید.

همیشه در آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان پیشرو باشید!

اگر می خواهید همیشه در دنیای دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داشته باشید و همچنین قدم به قدم هدف خود را برای یادگیری رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ مشخص کنید، این دسته از آموزش ها می توانند به شما کمک کنند.

مسیر ورود به بازار کار دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می تواند پله شما برای ورود به بازار کار باشد. البته در ابتدا سعی کرده ایم با گردآوری دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ مشکلات و نگرانی های شما را برای ورود به بازار کار کاهش دهیم.

بدون نیاز به سرمایه اولیه

اگر به فکر یادگیری دیجیتال مارکتینگ بدون سرمایه اولیه هستید، با فراگیری آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان شروع کنید که می توانید در اینجا مفاهیم تخصصی و کاربردی دیجیتال مارکتینگ را به صورت رایگان بیاموزید.

پیش نیازهای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

اول از همه باید بگویین که اولا مثل خیلی از آموزش های رایگان و آنلاین دیگر فیلترشکن، حجم اینترنت، دانش زبان انگلیسی در دبیرستان و در صورت لزوم دیکشنری دارید. جدا از این موارد، برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی باید بدانید؟ به عبارت ساده، همانطور که از نام آن (Digital Marketing) مشخص است، بازاریابی از طریق پورتال ها و ابزارهای دیجیتال را دیجیتال مارکتینگ می نامند. بنابراین یادگیری استفاده از این ابزارها در بهترین حالت می تواند شما را به یک اپراتور تبدیل کند. مانند بسیاری از افراد فعال امروزی، شما هم فردی خواهید بود که نحوه صحیح بیل زدن را بلد است اما نمی دانید چرا باید اینجا و تا این ارتفاع بیل بزند. دنیا به اپراتورها هم نیاز دارد، اما انتخاب کنید.

اگر اپراتور را انتخاب می کنید یا اطلاعات کلی در مورد بازاریابی و استراتژی کسب و کار دارید، نمی توانید بقیه این بخش را بخوانید. اما اگر نه، در اینجا یک محصول جدید فقط برای شما وجود دارد! به طور خلاصه، به تدریج راه های جدید را کشف کنید و بهینه ترین راه را ایجاد کنید.

دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

دنیا از زمان ظهور اینترنت و فضای مجازی بسیار تغییر کرده است و تقریباً هیچ منطقه ای را نمی توانیم پیدا کنیم که تحت تأثیر اینترنت قرار نگرفته باشد. امروزه صدها میلیون فروشگاه اینترنتی در سرتاسر دنیا وجود دارد و ورود به این حوزه هر روز آسان‌تر می‌شود و افراد می‌توانند به هر شکلی تجارت کنند. اما کسب و کار اینترنتی مانند هر رشته دیگری تکنیک ها و روش های خاص خود را دارد و اگر بتوانید به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید درآمد شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ امروزه یکی از حوزه هایی است که وسعت زیادی دارد و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. با مطالعه مقالات دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می توانید درآمد بسیار بالایی از کسب و کار خود کسب کنید و یا به عنوان دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار شوید. این دوره می تواند شامل اطلاعات زیر باشد:

  • آموزش رایگان اینستاگرام
  • آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس
  • آموزش رایگان مدیریت کسب و کار
  • آموزش رایگان Google Webmaster Search Console
  • آموزش رایگان تحقیق کلمات کلیدی
  • آموزش رایگان سئو گوگل (Google SEO)

آموزش رایگان اینستاگرام

امروزه اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان است و در ایران بیش از 50 میلیون نفر در این شبکه اجتماعی عضویت دارند. هر روز افراد زیادی از اینستاگرام برای سرگرمی، کسب و کار یا تحصیل استفاده می کنند و این شبکه اجتماعی روز به روز به نیاز کاربران نزدیک می شود. به همین دلیل اینستاگرام توانست خیلی سریع در بین کاربران محبوب شود و بیش از پیش رشد و گسترش پیدا کند.

حضور کاربران زیاد در اینستاگرام باعث شد تا افراد زیادی در آن به تجارت بپردازند و از پتانسیل بسیار بالای آن نهایت استفاده را ببرند. امروزه اینستاگرام به یکی از بهترین و پردرآمدترین حوزه های کسب درآمد تبدیل شده و کار با آن به یک حرفه پردرآمد تبدیل شده است. اگر بتوانید به عنوان یک حرفه ای در اینستاگرام کار کنید، فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود دارد که می توانید از آنها برای تجارت استفاده کنید.

آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل است که به وب مسترها و افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند این امکان را می دهد تا بر هر سایتی نظارت دقیق داشته و بر رفتار کاربران در سایت نظارت داشته باشند. می توان گفت گوگل آنالیتیکس حیاتی ترین ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل ورودی های سایت به آن نیاز دارید. در گوگل آنالیتیکس نیز می توانید ورودی های سایت خود را از هر جایی بررسی کنید و اهدافی را برای خود تعریف کنید.

آموزش رایگان Google Webmaster Search Console

Google Webmaster Search Console یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای تجزیه و تحلیل و بررسی قسمت های مختلف یک سایت است. یکی از مهمترین کاربردهای جستجوی کنسول نشان دادن ورودی های ارگانیک از Google و خطاهای شناسایی شده توسط خزنده های Google است. با استفاده از این ابزار می توانید وضعیت لینک های خود در گوگل و همچنین موقعیت صفحات خود و میزان ترافیک هر کدام را مشاهده کنید. در مجموعه آموزش های رایگان جستجوی کنسول گوگل، هر بخش از Google Webmaster Search Console را به طور کامل می توان توضیح داد.

با مطالعه این مجموعه آموزشی، می توانید از نصب و اجرای Google Webmaster Search Console برای یک سایت تا رفع خطاهایی که سایت شما ممکن است با آن مواجه شود، بیاموزید. همچنین انواع پیوندها و مسائل امنیتی را که ممکن است یک Google Webmaster Search Console تشخیص دهد، به کمک این ابزار آموزش خواهید دید. برای هر مدیر وب‌سایت، سئو و صاحب کسب‌وکار، کنسول جستجو ابزاری حیاتی است که یادگیری آن ضروری است، زیرا فروش و کسب درآمد از بخش ارگانیک مهم‌ترین بخش بازاریابی یک سایت است که باید به صورت روزانه تحلیل و بررسی شود. این کنسول در هر زمان می تواند آمار و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان مجموعه آموزشی رایگان کنسول جستجوی گوگل ساخته ایم که می توانید تمام قسمت های آن را به صورت جلسه به جلسه یاد بگیرید.

آموزش رایگان تحقیق کلمات کلیدی

هنگامی که تصمیم به بهینه سازی یا سئو سایت خود دارید، انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است. اگر سایت خود را بر اساس کلماتی که ارزش زیادی ندارند سئو کنید، وقت خود را تلف کرده اید. جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های سئو و تبلیغات یک کسب و کار است و اگر نتوانید کلمات مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید، عملا کاربرانی را که با استفاده از گوگل جستجو می کنند، از دست خواهید داد.

همچنین اگر سعی کنید در بازه های زمانی مختلف در گوگل تبلیغ کنید و کلمات کلیدی کسب و کار خود را پیدا نکنید، تبلیغات شما هدر می رود زیرا بدون تحقیق در مورد کلمه کلیدی رفته اید و مخاطبان هدف خود را از دست داده اید. راه های زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد و استفاده از ابزارهای حرفه ای یکی از روش هایی است که می توانید استفاده کنید. تسلط بر ابزارها و نحوه کار با آنها یکی از مهم ترین مواردی است که در یافتن کلمات کلیدی کسب و کارتان به شما کمک زیادی می کند. این ابزارها هم توسط گوگل ساخته شده اند و هم شرکت های دیگری مانند الکسا ابزارهای قدرتمندی در این زمینه دارند. ما در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان به آموزش جامع تحقیق کلمات کلیدی می پردازیم و به شما کمک می کنیم بهترین و مناسب ترین کلمات را برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

آموزش رایگان سئو

کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization و در فارسی به صورت SEO نوشته می شود که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه ای از اقداماتی است که باید روی سایت اعمال شود تا موقعیت سایت و صفحات شما در صفحات جستجوی گوگل بهبود یابد. این اقدامات سئو به سه دسته کلی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم می شوند و بهینه سازی هر بخش به عوامل زیادی بستگی دارد. در مجموعه دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان این سه قسمت را به طور کامل توضیح می دهیم و با پیاده سازی هر قسمت در سایت شما رتبه سایت شما در دراز مدت در صفحات اول گوگل تثبیت می شود. در این مجموعه آموزشی به توضیح سئو و ماهیت سئو داخلی و خارجی می پردازیم. سپس تکنیک های SEO و کارهایی که برای بهبود آن باید انجام شود، از جمله بهبود کد html و بهبود UI و UX سایت را شرح می دهیم. در ادامه به اهمیت بسیار زیاد محتوا و تاثیر شگفت انگیز آن بر سئو می پردازیم و ابزارها و ترفندهایی را که به تولید محتوای شما کمک می کنند را معرفی می کنیم.

ما در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان بخش های مختلف سئو را به صورت جامع و رایگان آموزش می دهیم. با مطالعه مقالات این بخش، متخصص سئو می شوید و همچنین می توانید سایت خود را بهینه کنید.