مرتضی شیری

اصول نوشتن بیو (bio) حرفه‌ای در اینستاگرام

bio در اینستاگرام

بیو اینستاگرام (instagram bio) دارای یکی از استراتژیک‌ترین موقعیت‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. کاربران قبل از اینکه بتوانند از پست‌های شما دیدن کنند، به صفحه‌ای که شامل بیو (bio) و مشخصات شما است مراجعه می‌کنند. بیو اینستاگرام شما باید به قدری جذاب و حرفه‌ای نوشته شده باشد که شخص با اولین نگاه مجاب به دنبال کردن (فالو کردن) شما باشد. همانطور که پست‌های خلاقانه و جذاب موجب افزایش فالور (دنبال کننده) برای شما می‌شوند داشتن یک بیو جذاب نیز به شما در این امر کمک می‌کند.

۶ تکنیک برای داشتن بیو حرفه‌ای

همانطور که گفته شد قسمت بیو اینستاگرام، مکانی برای معرفی بیشتر شما یا کسب و کارتان است. همواره باید تلاش کنید آن را حرفه‌ای بنویسید تا مخاطبان جذب صفحه شما شوند در ادامه به شش تکنیک برای داشتن بیو حرفه‌ای می‌پردازیم:

نوشتن اسم

سعی کنید در انتخاب اسم صفجه خود دقت کنید، می‌توانید از شرکت و سازمان خود یا اسامی شخصی استفاده کنید. اسم شما باید کوتاه، خوانا، با معنا باشد تا مخاطب زمان خود را درگیر خواندن اسم شما نکند.

از انتخاب اسامی دشوار بپرهیزید، با این کار مخاطب اسم شما را نمی‌خواند و آن را به سرعت از یاد می‌برد. اسامی علاوه بر اینکه باید خوانا باشد، باید ساده و با مفهوم باشد، می‌تواند کسب و کار شما را نیز معنا دهد.

بیو اینستاگرام

اکانت تجاری (business account)

مدتی است که اینستاگرام از قابلیت اکانت تجاری رونمایی کرده است. با فعال کردن این قسمت و انتخاب نوع کسب و کار خود، می‌توانید این قابلیت را فعال سازی کنید. اکانت تجاری در اینستاگرام جایگاهی پایین‌تر از اسم شما دارد. انتخاب درست نوع کسب و کار موجب می‌شود مخاطب سریع‌تر صفحه هدف خود را پیدا کند. در جدیدترین بروز رسانی اگر شما تمایل به نشان دادن نوع کسب و کار خود ندارید می‌توانید آن را از دید مخاطبان مخفی نگهدارید. لازم به ذکر است با فعال کردن اکانت تجاری می‌توانید به بخش آمار و ارقام صفحه خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین بخوانید:   اینگیجمنت اینستاگرام در قوی‌تر شدن پست‌ها

از ایموجی‌ها (emoji) استفاده کنید

شما باید همواره سعی بر این داشته باشید یک بیو جذاب برای پروفایل اینستاگرام ایجاد کنید. یکی از راهکارهای جذاب کردن، استفاده از ایموجی‌ها است. ایموجی‌های استفاده شده باید با متن شما ارتباط داشته باشند تا تاثیر بصری خوبی روی مخاطب بگذارد.

در استفاده کردن از ایموجی‌ها زیاده روی نکنید. این کار موجب می‌شود متن‌های شما تاثیر کمتری داشته باشد و در نتیجه کاربر ممکن است، بیو را نخوانده و اطلاعاتی در مورد شما یا سازمانتان کسب نکند و از صفحه شما خارج شود.

از وب سایت استفاده کنید

نوشتن وب سایت در قسمت بیو به مخاطب شما کمک می‌کند که اگر به دنبال مطالب جامع‌تری از شما یا سازمانتان باشد، بتواند به آن رجوع کرده و از آن استفاده کند. قرار دادن سایت در قسمت بیو می‌تواند در سئو سایت نیز برای شما مفید باشد، پس سعی کنید سایت خود را هوشمندانه طراحی و راه اندازی کنید. اگر سایت شما نیازمند سئو و گرفتن رتبه برتری نسبت به سایر رقبا ‌باشد، ما با سئو در اصفهان می‌توانیم به شما کمک کنیم.

افزودن لینک پروفایل

لینک پروفایل به شما کمک می‌کند همزمان با صفحه خود صفحه دیگری را نمایش دهید. این قابلیت به بازاریابان این امکان را می‌دهد که اگر سازمانشان دارای صفحات دیگری هم باشد، آن‌ها را در بیو خود قرار داده تا کاربران برای پیدا کردن آن‌ها دچار سردرگمی نشوند.

بیو اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌ها

اضافه کردن هشتگ در بیو اینستاگرام موجب افزایش سرعت در هدایت کردن افراد می‌شود. هدایت به هشتگ‌های مشخص شده توسط شما و یا کمپین‌هایی که شما آنها را راه اندازی کرده‌اید. آنها فقط کافی است بر روی هشتگ موجود در بیو کلیک کرده و به این صورت تمام پست‌های مربوطه را مشاهده می‌کنند.

همچنین بخوانید:   اینگیجمنت اینستاگرام در قوی‌تر شدن پست‌ها

بیو اینستاگرام شما باید چه چیزهایی را نمایش دهد؟

اگر شما دارای صفحه تجاری در اینستاگرام باشید، بیو شما باید خلاصه‌ای کلی از فعالیت‌های شما را در برگیرد. می‌توانید از زمان نیز استفاده کنید. زمان شروع و پایان فعالیت روزانه سازمان خود یا زمان پاسخگویی به سوالات و استفاده از اینستاگرام نیز می‌تواند در بیو اینستاگرام قرار گیرد.

اگر شما دارای صفحه شخصی در اینستاگرام باشید می‌توانید، استعدادهای خود را بیشتر معرفی کنید و اهداف خود را بنویسید. سعی کنید به نحوی جذاب باشد تا مخاطب با خواندن آن به جمع مخاطبان شما بپیوندد.

بیو اینستاگرام

سختی‌های نوشتن بیو در اینستاگرام

  • استفاده حداکثر ۱۵۰ کاراکتر، شما را در نوشتن بیو محدود می‌کند. شما باید یک متن موثر، حرفه‌ای و کوتاه بنویسید که موجب جلب توجه مخاطب شده و به سرعت به جذب دنبال کننده‌هایتان کمک کند.
  • باید متنی تهیه کنید که این شبکه اجتماعی با بازدید میلیونی بتواند مخاطب را جذب صفحه شما کند.
  • متن بیو باید فارغ از هر گونه مطالب اضافی و پوچ باشد که باعث سردرگمی او شود.

با توجه به مطالب گفته شده یکی از مهمترین قسمت‌های معرفی در اینستاگرام، بیو است. بیو می‌تواند شامل هشتگ‌ها، لینک وب‌سایت، ایموجی‌های مرتبط، لینک پروفایل، نوع اکانت تجاری باشد. اصول نوشتن بیو سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد به همین دلیل است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرتضی شیری

مرتضی شیری

کارشناس ارشد برندینگ و دیجیتال مارکتینگ هلدینگ رزسا؛ مشاوره کسب و کار و کوچینگ بیش از 30 کسب و کار آنلاین و نیمه آنلاین. فارغ التحصیل فناوری اطلاعات و متخصص دیجیتال مارکتینگ با بیش از 50 کمپین تبلیغاتی موفق. دارای مدرک گوگل آنالیتیکس و ادورز از گوگل.